TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Summering

Kategori: Allmänt

Jag slänger in en liten snabbsummering av dagen eftersom den inte blev som jag tänkt mig.

 

Vi åkte efter lunchen mot Kolbäck och Ampans hemgjorda mjukglass. Vilken besvikelse. Det var svindyrt och inte smakade det nå speciellt alls. Trist.

Hade jag vetat det så hade jag inte åkt hela vägen dit. Mcdonalds glass är godare och kostar smulor i jämförelse.

 

Mickes "stora" glass som kostade hela 30kr, var typ liiite större än en Mcd-glass för 10kr.

 

De var inte ens värda att ta kort på.

 

Efter fiaskot med glassen ville B&B åka till Strömsholm. Sagt och gjort (med en liten omväg in i Köping) :)

 

Vi åkte småvägarna och det är så fint när solen skiner igenom bladverken på träden. Vägen slingrade sig hit och dit och husen skiftade mellan fallfärdiga torp och storslagna "lyx"villor. Mysigt!

 

Väl framme gick vi till slottet och fortsatte förbi eftersom det kostade 75kr för vuxna och 35kr per barn att gå in och titta. Inte värt!

 

Vi gick igenom trädgården och ut mot kanalbåten. Tyvärr gick inte den så vi gick tillbaka. Hittade en liten slottsbod där vi köpte glass.

 

Sen åkte vi hem och slappade.

 

Nu är Micke och tränar och jag skulle ha åkt ut på landet men det jag skulle göra där gick inte att göra så jag slapp.

 

Barnen har käkat pannkakor till middag och jag orkar inte äta alls.

 

 

Summering av dagen:

 

Dyr smaklös glass och mysiga skogsvägar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: