TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Min kudde är ett litet fluffigt rosa moln

Kategori: Allmänt

Jag har saknat min kudde... den försvann på villovägar i lördags. I morse tyckte jag att Micke sov lite för gott så jag fick lov och granska "hans" kudde.

 

Min min min!!!

 

Jag hittade den. Min ursköna kudde som omfamnar mitt huvud som en varm kram.

 

Fick lov och ligga kvar i sängen ett tag till i morse bara för att jag fått tillbaka kudden.

 

 

 

 

 

Annars då... vad har hänt de senaste dagarna eftersom jag inte skrivit nåt!?!

 

 

Jo, jag har ju förberett för fest här hemma. Så i torsdags när Micke var ledig var vi först på skolavslutning, sen åkte vi till Toys ´R Us för Melle skulle få Pokémon-kort. Familjen på andra sidan lekparken följde med. Sen styrde vi kosan mot Axfood för lite shopping. Lunch intogs på McD.

 

Vi skjutsande ut Melle till landet och sen hämtade vi Charlie och körde ut honom också. Åkte vidare till ÖoB för att köpa grillbestick. Systembolaget blev ett roligt event :) Att hitta alla roliga lite smått ovanliga (för mig) önskemål var en resa i sig. Men ack så roligt. Jaja... jag har väl ett tråkigt liv som tycker att det är spännande att åka och handla på systemet men så är det. Det var som en tävling mellan Micke och mig om vem som hittade vad först :)

 

Tillbaka på landet.

 

Pappa och jag åkte ner på stan för att hämta mina nya glasögon och köpa en studentpresent.

 

Ovanligt med glasögon. Men jag har fått jättemånga fina komplimanger så det känns bra att se bra :)

 

Hem for vi med rasande fart... eller nästan. Fick lov att stanna till på Maxi för pappa skulle handla... och tanka på statoil...

 

Resten av torsdagen flöt på som vanligt.

 

Fredag.

 

Lämna Charlie på dagis sen hem till Bibi för vi skulle till Hälla och shoppa. Självklart hade de inte det jag behövde till tårtan på Maxi Hälla så den kunde jag inte förbereda på förmiddagen. Det fick bli under shopping nr2 på eftermiddagen.

 

Vi käkade McD till lunch.... IGEN... urk.

 

Hämta Charlie och hem och vila lite.

 

Petro messade och kunde sticka från jobbet tidigare till min stora glädje. Så iväg och hämtade henne på jobbet. Vidare till charkgubbarna på Carlströms för att inhandla en massa roliga korvar. Hittade även en god marinad och krydda där som jag testade.

 

Ut till Axfood igen eftersom jag missade att köpa tzatziki första gången jag var där. Köpte även lite kött där. Från Axfood till systemet igen för att köpa drickbart till Peter. Jag passade på att inhandla tabletter mot min stresshalsbränna på apoteket.

 

In på Maxi och var i himlen. Att få handla så mycket på en gång är befriande, lugnande, tillfredsställande :) för en shop-o-holic med tajt ekonomi.

 

Från Maxi till Media Markt för Petro ville känna lite på en miniputer.

 

Sagt och gjort.

 

Vi åkte vidare till McD och frågade efter is. NOPE med stora bokstäver och en förlöjligande blick från tjejen i kassan. Snopet.

 

Körde hem Petro och sen hem igen med alla kassarna.

 

Ska tillägga att jag kom hem strax efter kl 18 så det var bara att börja med maten till barnen samtidigt som jag började förbereda inför lördagen. Melle var inte hemma så jag hämtade hem honom. Han smet ifrån sin städning och ljög för oss på kuppen. Alla roligheter indragna som straff.

 

Ungarna äter, Micke äter... Tania städar och fixar med maten.

 

Micke åker till Maxi för att kolla is och för att komplettera det jag missat.

 

Jag äter min pizza kall.

 

Lång historia kort.

 

Barn i säng. Micke kollar fotboll och städar, jag ockuperade köket.

 

Tårtan jag/vi gjorde blev klar strax innan kl 01.00.

 

 

 

Får se hur många som vet vad det föreställer. Det gjorde killarna på festen i alla fall :)

 

 

 

Lördag morgon.

 

Förbereder barnen och kör ut dem på landet. Hem och städa det sista.

 

Det började droppa in gäster runt kl 12-13 och resten hämtades från stationen. Vi åkte ut till Tillberga och körde lite fel men kom fram i tid i alla fall.

 

THE ROCK - kallt, rått, mörkt, stinkande, läskigt, farligt, stressande, panikframkallande, smärtsamt.

 

Jag stod ut i tre omgångar. 30 minuter av dålig syn, kväljningar av den äckliga sörjan som porlade ut från ett rör strax bredvid mig och ett hjärta som slog i hundranittio i sekunden medan adrenalinet pumpade friskt.

 

Jag klarade 30 minuter innan jag kröp fram under trappan och höjde mitt vapen i luften och gav upp.

 

Nä, paintball var inget för en person som har svårt för sån psykisk stress.

 

 

 

Hem, duschade hos syrran och sprang hem och började med grillen.

 

 

Maten var riktigt god och resten av kvällen var mycket trevlig. Alltid kul också att man blir så öppen och pratglad vid intag av alkohol. En del blir lite för pratglada och säger saker som de kanske ångrar men skadar det ingen så tycker jag att det är ok. Man får ta det med en nypa salt.  Med det menar jag inte att det är någon som gjort det utan bara hypotetiskt.

 

Jag la mig i sängen runt halv fyra.

 

Vaknade ett par timmar senare och tänkte på frukost.

 

Fixade i ordning ägg, bacon, toast, ost, skinka, juice och kaffe. Själv kunde jag inte äta av nån konstig anledning.

 

I stora drag var det en jättetrevlig tillställning och det var roligt att få träffa Mickes arbetskamrater IRL.

 

Tack för att ni orkade ta er hit.

 

 

Yummi!

 

 

 

 

//Take9

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: