TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Vikt

Kategori: Allmänt

Vikt är ju ett känsligt ämne men rör nästan alla människor.

 

Antingen är man för smal, tjock, dallrig, oproportionerlig osv osv.

 

Man kan ju inte bara vara nöjd. Jag själv är en person som har ca 20 kilo för mycket på min kropp men jag är för lat för att göra nåt åt det. Jag hatar min kropp och att jag är så mycket större än jag vill vara. Men jag älskar att äta och jag hatar att röra på mig. SKYLL DIG SJÄLV!

 

Ja, visst. Det finns mycket saker man kan göra med sin kropp för att göra den till det man önskar.

 

Jag är ju en sån som börjar väldigt intensivt med en aktivitet men tröttnar fort. Det är kul först och sen dalar det...

 

Jag har promenerat, kört step up, aerobics, gym, zumba, yoga, box mm. Inget som fångat in mitt intresse och hållit mig kvar.

 

Jag har även tappat vikt genom shakes, salladsdieter, GI, äppelcidervinäger och en massa andra metoder.

 

Visst har de funkat för stunden men det ändrar inte ens vanor. Man går upp lika mycket och lite till efter varje kur. Det är bara en boost för sig. Ett lyckorus när man tappar vikten.

 

Med det säger jag inte att det är sista gången jag kör någon diet... absolut inte. Jag kommer säkerligen göra det någon gång mer bara för att få känna att jag tappar några kilon.

 

Det finns bara en väg till hälsa och det är en bra diet och mycket motion.

 

Någon gång kanske även jag kommer igång med ett hälsosammare liv.

 

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: