TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Bä bä vita lamm...

Kategori: Allmänt

Idag var jag med pappa till Runes färger för att köpa tapet till deras hall. Det blev en grön tapet med krumelurer på. Sen åkte vi till Malmens restaurang och käkade lunch med Mika.

 

Hämtade barnen kl 13.30 och åkte ut på landet.

 

Vi vallade fåren och lammen tills glassbilen kom. Köpte lite glass... käkade glass ute i hagen medan fåren betade och lammen skuttade omkring som idioter. Killarna kastade sten i ankpölen och jag satt med min iPhone på ett upp och nervänt badkar. Jag kan ju inte bli allt för bonnig heller.

 

Fick ett jobbsamtal idag också. Semestervikarie (ekonomibiträde) på ålderdomshem. Ska dit i morrn på intervju OM jag nu får mailet med informationen någon gång. Jag stod som sagt ute på gärdet med får runt omkring mig så jag hade ingen möjlighet att anteckna tid, plats och vem jag skulle träffa. Så jag bad dem maila och det skulle de göra... men jag har inget fått ännu.

 

Jag hörde inte ens varifrån hon ringde eller vad hon hette. Ska tillägga att pappa körde omkring med traktorn också så det var lite svårt att höra.

 

Men men... det ordnar väl sig. Annars är det inte hela världen. Vill de verkligen ha mig så ringer de upp igen.

 

Klockan är snart 17.30 och Micke har inte slutat jobba än fastän han sa kl 17.00. Alltid lika roligt.

 

Jag har tänkt lite på mitt förra inlägg angående ord. Jag har ett till hatord eller rättare sagt ett uttryck eller två ord. Jalla jalla!!!

 

Jag kräks nästan när jag går förbi skolgården och små ljusa (absolut inte araber) flickor springer omkring och skriker Jalla jalla!!! Jag är allergisk mot det.

 

Näe, hujeda mig sådana barn de är.

 

Tjing!

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: