TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Do what you do when you do what you don´t

Kategori: Allmänt

Time: 22:31

 

Sitter ensam i köket då våra gäster just gått hem.

 

Hörde en rap och steg i trappan.

 

Kanske skulle sova istället för att sitta här.

 

Lördag i morgon... so what... same same different day.

 

Inget nytt.

 

Vi vaknar, går upp, frukost till barnet som är hemma, ena glor på tv och den andre sitter vid datorn och barnet tittar på film, lunch till barnet som är hemma, tv, dator, film, middag, tv, dator, film, läggdags för barnen, tv, dator, sova.

 

Sunt.

 

Eller som jag fick höra att jag var idag - frisk.

 

Inget jag påstått att jag är så det kan jag inte hålla med om.

 

Jag är lång ifrån felfri. Felfritt är tråkigt. Felfritt är osunt.

 

Alla har problem och skit runt omkring sig och om det är så att det är så intressant att prata om det med andra måste man ha ett riktigt trist liv själv. Dessutom när personerna på tapeten inte ens är i ens närhet.

 

Det tar så mycket energi att undra och fundera på hur andra har det och dessutom diskutera det och ha åsikter om det. Lägg den energin på dig själv istället. Se till att du mår bättre så andra i din närhet mår bättre.

 

Jag är inte vitsig, fräck, kvick eller särskilt rolig ikväll.

 

Nya tag i morgon.

 

Time: 22:42

 

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: