TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Releasefest, gratis drinkar och hälsa.

Kategori: Allmänt

Jämmer och elände.

 

Man mår som man förtjänar, heter det ju. Men jag tycker inte att jag gjorde mig förtjänt av det här.

 

Igår var det dags för releasefest för Fatcap Tattoo på Pluto. Jag lämnade barnen ute på landet hos mina föräldrar och åkte sedan ner till tågstationen för att hämta upp Micke.

 

Hade med mig en iskall öl åt honom som en liten starter. Vi åkte förbi McD för att lägga en grund för det som komma skulle.

Hem, käka, pratade lite med Therre, som också skulle på partyt, blev ännu mer taggad för att få träffa henne också, dusch, hår, smink. Fem timmar senare :-P .... Vi går över till Basse som är snäll och kör ner oss till city.

 

Kön är inte lång när vi kommer fram, skönt.

 

Therre och hennes make kommer också och då känns det genast bättre. Jaaa jag vet, jag är en fjompig svagis utan backbone. Kan inte stå på mina egna ben i stora samlingar. Utan mina vänner känner jag mig exposed, rädd och nervös.  :)

 

Väl inne står vi inte med på gästlistan, hurray!! Plus att tjejen i garderoben var otroligt spydig, vilket vi inte gjort oss förtjänta av. Nä minus till henne, ta en kurs i kundbemötande!

 

Men som vatten på en gås rann det av oss och vi styrde våra steg mot terrassen. Två gratis dricka var slank ner fort som attan.

 

Det var rätt segt till en början.

 

Ett sms senare gick jag ner mot garderoben igen och mötte Mia där. Jippie!!!

Jag kände mig lite stabilare. Mia, du är en bra grund att stå på. Puss :-)

 

Vi hittade lillebror & co (inte min lillebror) vid ett par bord längre bort och hamnade där resten av kvällen. Till en början kände jag mig såååå gammal eftersom jag sett dessa killar som små fjuniga fjortisar och yngre, hehe. Men det släppte efter ytterligare ett par drinkar som min underbara man serverade mig.

 

Gratis är gott!!

 

Resten av kvällen fick jag helt plötsligt gratis drinkar från här och var.

 

Tyvärr resulterade det i en Tania som var inte allt för representativ. Men va fasen, det var ju hundra år sen jag inte var tråkig så klapp på min axel.

 

Världens bästa Mia körde hem oss också, tack tack tack!!

 

Tydligen hade jag strött ut mina kläder på bottenvåningen i går när vi kom hem. Ojoj... PLUS att jag någon gång i natt fått för mig att lägga ut bilder på FB. hihi, det är lite spännande.

 

Så om jag skickat nåt trevligt sms till någon där ute så hör av er :)

 

Nej, jag är ingen alkis. Jag har inte problem med drickandet. Jag är en helt normal småbarnsmamma som aldrig är ute på fest. Aldrig dricker alkohol. Aldrig har kul... hahaha jo då det har jag.

 

Men jag gillade gårdagen, det var trevligt.

 

Morgonen däremot.

 

Vaknade tidigt av att Micke får kramp i vaden och världens bästa fru som jag är trycker jag bort krampen och kliar Micke på ryggen tills han somnar igen. Själv går jag på toa och hämtar vatten. Glömmer dricka det, väcker Micke och ger det till honom, lägger mig i sängen, känner att jag är törstig igen, Micke har druckit upp vattnet och jag orkar inte hämta mer.

 

Somnar om.

 

Vaknar till och från och kollar på klockan.

 

Väcker Micke kl 13 men han somnar om när jag kliar honom på ryggen.

 

Jag mår väl antagligen som jag förtjänar.

 

 


//Take9

Kommentarer


Kommentera inlägget här: