TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Ditch the workout, join the party!

Kategori: Allmänt

Jag har ju tjatat så mycket om Zumba så nu är det dags att förklara vad det är jag gör varje måndag och torsdag.

 

Zumba är en dansinspirerad workout.

 

Man dansar i grupp till HÖG musik, allt ifrån salsa, cumbia, merengue till samba, cha cha och vi har även lite inslag av street dance.

 

En timme med galet jobbig men så häftig workout. Jag har verkligen hittat rätt träningsform för mig. Dans gör mig glad och alla vet ju att danskroppar är smidiga, slanka och jäkligt snygga. Vilket jag strävar mot :-)

 

Det är i alla fall den enda träninsformen som får mig att komma iväg utan någon som drar mig med. Jag åker helt frivilligt.

 

Trots att Zumba fitness är så roligt så hade det inte varit lika kul om inte vår instruktör Maria på Västerås Danscenter var den hon är. Hon är alltid glad, energisk och peppar på rätt sätt.

 

 

Rytmen är min drog.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: