TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Drop in

Kategori: Allmänt

Jag åkte ner på stan för att klippa mig. Hamnade som vanligt på salongen i Punkt där de alltid har tid och alltid är så tillmötesgående. Jag går alltid dit med Melle också när han ska klippas.

 

Inga onödiga frisör-prat, utan kamma... klippa... klart!

 

Perfekt.

 

Jag kom hem med tre rullar julpapper som jag tyckte var billiga (ända tills jag såg Biltemas reklam). På Biltema kostade de typ hälften. Men men...

 

Ikväll ska jag slå in lite paket. Jag vet ju inte ens vad jag köpt hittills.

 

Usch. Det känns dyrt med julen i år eftersom jag inte får ut någon peng för december. Lite lön får jag ju visserligen men det måste man ju pyttsa in på servicekontot så räkningarna täcks.

 

Bara mina barn är nöjda med julen så är jag nöjd. Jag ska försöka hitta klappar som är värda mer känslomässigt än pengamässigt. Alltså...tex  Melle älskar Harry Potter och till honom har jag hittat ett trollspö med ljus och ljud för typ 40kr. För Melle spelar inte pengar någon roll... han är väl som mig när det gäller märkesprylar antar jag. Får jag nåt som jag verkligen vill ha spelar det inte någon roll vad det kostade. Det är känslan som är det viktigaste.

 

Och julen för mig handlar mycket om känslan.

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: