TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Inparkerad

Kategori: Allmänt

Igår på lunchen skulle vi åka ner till stan och äta eftersom vi ändå skulle på studiebesök på ABB på eftermiddagen. Jag och My gick till bilen och hon märkte att nåt inte stod rätt till med bilen :P

 

Jag var lite okoncentrerad och märkte inte först... men sen kom reaktionen. "Nä men va kuuuul!!!"

 

En hel rad bilar har blivit inparkerade.. dvs bilar på alla sidor. Fastkilade.

 

Min bil var en av dem... och vi skulle på studiebesök. PLUS att jag hade jättebråttom från stan sen till dagis/skola innan halv fem. Studiebesöket skulle hålla på till kl 16.

 

Jag var lite stressad men inte arg. Det var egentligen ganska kul :)

 

Allt ordnade sig ju till slut. Mys snälla sambo hämtade oss och körde mig till skolan. Och jag hade sån tur att jag kunde lirka mig ut med bilen. Men det var flera bilar som fortfarande var fast.

 

Lite underligt att folk inte tänker efter lite mer när de parkerar.

 

Samma fundering har jag när folk parkerar i VÄNDZONEN vid dagis. Särskilt nu när det är snö och halt. Det är PARKERINGSFÖRBUD i vändzonen.

 

Vad är det som är så svårt att förstå???

 

Någon gång ringer jag nån som får komma och tjäna lite pengar på att skriva ut parkeringsböter till alla idioter som ställer sig där.

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: