TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Bowlingkungen

Kategori: Allmänt

Idag gick jag bara halvdag i skolan.

 

Micke hade lagat mat när jag kom hem, skönt. Vi bestämde oss för att åka och bowla med barnen så jag ringde och bokade en bana till kl 14.

När vi kom dit har de ju så klart inte storlekar till barn på skorna (vilket de har på Strike) så Melle blev inte så glad. Vi hittade ett par som i alla fall satt kvar på foten, så de fick duga.

 

I det stora hela gick allt bra. Melle blev sur för att brorsan var "bättre" än honom, men å andra sidan så krävs det inte mycket för att Melle ska bli sur så...

 

Charlie däremot som aldrig har bowlat tidigare, befann sig i himlen. Han använde sig av barn"hjälpen" eftersom kloten är för tunga och händerna för små. Min lilla hulken bar ändå på 12-kloten (ca 5kg) alldeles själv. Ska tillägga att Melle använde det lättaste som ligger på 6 och ändå är det tungt. Men Charlie ska ju alltid vara värst.

 

Självklart vann Micke, men Charlie kom tvåa med en strike till och med :) strax efter kom Melle och jag kom ju sist. Mitt handikapp var att banan inte var riktigt min stil OCH jag hade inte mina glasögon på mig. Så var det!

 

När vi kom hem däckade jag och Charlie i soffan och vaknade två timmar senare. Skönt!!

 

Vi har ätit en kvällsfrukost istället för middag idag. Melle ville ha gröt och vi andra åt toast. Så gott.

 

I morgon är det röd dag så jag är ledig från skolan men ska jobba ett par timmar på dagen. En timme ute på Mälarparksbäcken och en timme på Östermalm. Bäst att klä sig ordentligt.

 

På eftermiddagen ska vi köra ut Charlie till pappa för lillskiten ville sova där. Resten av familjen ska gå på bio, Narnia. I måndags frågade jag Melle vad han skulle vilja att vi gjorde mer och då önskade han att vi gjorde mer saker bara med honom (utan Charlie). Charlie har ju en tendens att vilja ha allt på sitt sätt och det är ju inte helt uppskattat alltid när man ska göra saker tillsammans allihopa. Melle ville bowla och spela minigolf. Bowlingen blev idag eftersom det är stängt i morrn och det gick ju bra med Charlie den här gången. Minigolf är ju lite svårt att spela nu så det blir bio istället.

 

 

På fredag är jag skolfri, bortsett från lite informationssökning, vilket jag ändå gör hemifrån. Micke ska jobba hemifrån på fredag. Tror att jag tar med mig Melle ut på landet och röjer runt i snön ett tag. Melle vill ju gärna göra som kusinerna, som badade bastu och snöbadade en kväll. Be my guest!

 

Igår bestämde Micke att vi skulle åka till IKEA och köpa lampor :-O ;-) Två lampor följde med hem till vårt vardagsrum så nu är ljuset perfekt här hemma. Ljuskällor i varje hörn med ett varmt gult sken. Nu saknas bara en stor tavla på pojkarna så är vardagsrummet som vi vill ha det.

 

*Gäsp*

 

 

 

Nä, slöa i soffan igen kanske...

 

 

 

Tjing!

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: