TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Charlie fick äntligen bada

Kategori: Allmänt

Hela jullovet har Charlie gått omkring i sina badbyxor och varit på väg till badhuset :)

 

Idag fick han vara ledig från dagis för jag tog en "ledig" dag från studierna. Vi åkte till badhuset redan kl 8 efter vi lämnat av Melle vid skolan.

 

Jag och Charlie hade hela barnbassängen för oss själva. Sen var det typ bara pensionärer i stora bassängen. Lugnt och skönt med andra ord.

 

Charlie hoppade och simmade som vanligt. Jag gled omkring på en sån flytmojäng. Skönt.

 

Sen var det dags för glasspaus.

 

På vägen hem handlade vi lite till ikväll och i morrn. Jag ska bjuda Martina på soppa ikväll och så tänkte jag göra en cheesecake, Tyvärr hade de inte körsbärssås så jag tänkte testa med drottningsylt istället. Jag älskade det när jag var liten och har inte ätit den sen dess. Ska bli intressant att prova i alla fall. I morrn ska jag bjuda min projektgrupp på lunch men jag har inte bestämt mig än vad jag ska bjuda på. Det blir nog paj av nåt slag. Det har jag velat göra länge men min familj äter inte det... så nu har jag ju chansen.

 

Jag sökte ett till jobb idag. Fick ett erbjudande från Academic work (där jag är anställd konsult), om ett litet helgjobb. Det handlar om "konditorjobb" typ stå och dekorera bakverk. Passar ju mig perfekt!

 

Får se om de ringer.

 

Spännande!

 

 

Tjing.

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: