TakeNine

Sökte för åderbråck - fick diagnosen Hypertyreos...

Lasagne från himlen

Kategori: Allmänt

Melle har önskat lasagne till middag i ett par dagar, eftersom han "inte ätit det på flera månader". Så idag bestämde jag mig för att överraska honom med en riktig Nonno- (numera Mamma-)lasagne. Pappas lasagne går egentligen inte att toppa men idag lyckades jag att toppa OCH gå snäppet högre.

 

Min lasagne blev lite bättre än perfekt.

 

Allt från scratch så klart. Ingen pås-lasagne här inte.

 

Riktig italiensk långkokt köttfärssås och en bechamel med muskot och lite vitpeppar. Gaaaahhhhh!

 

SKRYYYYYT!!!!

 

 

Ja, med all rätt den här gången.

 

Klarade jag min matkassa då?

 

Jajamensan, klart jag gjorde det. Summan för den här middagen hamnade på 70kr och räckte till hela familjen plus två stora matlådor.

 

Micke tycker att jag blivit helt manisk :)

 

Men jag är väl sån.... jag är allt eller inget.

 

 

 

//Take9


Kommentarer


Kommentera inlägget här: